top of page

Naukę gry na harfie rozpoczął w wieku 18 lat pod okiem Joanny Supranowicz – harfistki Filharmonii Podkarpackiej. W roku 2019 uzyskał dyplom z wyróżnieniem i tytuł magistra w klasie harfy, pod kierunkiem prof. Florence Sitruk i dr hab. Ireny Czubek-Davidson w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Absolwent Szkoły Doktorskiej tej samej uczelni – w 2024 roku otrzymał stopień Doktora Sztuki. Swój warsztat doskonalił również w ramach edukacji zagranicznej w klasie prof. Margit-Anny Süß-Schellenberger w Universität für Musik und Darstellende Kunst w Graz (Austria) oraz prof. Marii Graf w Hochschule für Musik „Hanns Eisler” w Berlinie (Niemcy). Od 2023 roku współpracownik Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie oraz Vienna International Music School.

 

Uczestnik licznych kursów mistrzowskich i projektów międzynarodowych podczas których pracował m. in. z Isabelle Moretti, Isabelle Perrin czy Arianną Savall. Od 2018 roku stale kształci się i współpracuje z Ritą Costanzi, której osobowość oraz sposób interpretacji muzycznej wywarło wielki wpływ na jego rozwój i działalność artystyczną.

​​​

Laureat prestiżowych konkursów muzyki solowej i kameralnej. Koncertował m. in. w Siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Operze Lwowskiej oraz Lwowskiej Sali Organowej. W 2019 roku wystąpił podczas 14 edycji Festiwalu Muzycznego Santa Caterina w Jaragua do Sul (Brazylia). Występował również podczas licznych festiwali w kraju i za granicą takich jak Festiwal Muzyka na Szczytach (Zakopane), Tynieckie Recitale Kameralne (Tyniec/Kraków), Arpa GRAZiosa (Graz, Austria) czy 10. Krakowska Jesień Muzyczna. Współpracuje również z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą m.in. Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Filharmonia Krakowska, Capella Cracoviensis, Sinfonietta Cracovia, Brandenburgisches Staatsorchester Frankfurt.

 

Założyciel i harfista Krakowskiego Kwintetu Harfowego oraz Mauris Ensemble, z którymi skupia się na odkrywaniu i propagowaniu repertuaru kameralnego z harfą. Nader chętnie współpracuje z polskimi i zagranicznymi kompozytorami dokonując prawykonań utworów solowych, kameralnych i orkiestrowych. Koncertuje również z autorskim zbiorem miniatur na harfę „Memoria Mea”, które są prezentowane w konfiguracjach solowych i kameralnych. Oprócz muzyki klasycznej realizuje wiele projektów z muzyki eksperymentalnej i improwizowanej – czego efektem jest m. in. projekt LIQUID – łączący muzykę improwizowaną, elektroniczną i eksperymentalną z degustacją win nautralnych.

bottom of page